Urząd Miasta Luboń czynny: poniedziałek 9.00-17.00 wtorek do piątku 7.30-15.30 |
|
Karta Informacyjna WOZIK-6 |
|
Przyznawanie świadczeń w ramach pomocy zdrowotnej nauczycieli |
|
Wniosek + oświadczenie
Regulamin |
|
Podstawa prawna.
|
|
Opis sprawy: Pomoc zdrowotna przyznawana jest w szczególności w związku z: 1) całkowitą lub częściową refundacją zakupu leków, materiałów opatrunkowych, pielęgnacyjnych i ortopedycznych; 2) częściową dopłatą do nierefundowanych ze środków ubezpieczenia społecznego specjalistycznych badań medycznych lub koniecznych zabiegów medycznych ratujących życie lub zdrowie; 3) częściową dopłatą do leczenia sanatoryjno-rehabilitacyjnego następującego bezpośrednio po leczeniu szpitalnym; 4) całkowitą lub częściową refundacją opłat za usługi opiekuńczo-pielęgniarskie. Wniosek o przyznanie pomocy zdrowotnej może złożyć: 1) nauczyciel; 2) dyrektor przedszkola lub szkoły podstawowej; 3) organizacja związkowa, do której należy nauczyciel; 4) opiekun lub członek rodziny, jeżeli nauczyciel nie jest zdolny do osobistego podejmowania czynności w tym zakresie. Pomoc zdrowotna udzielona jest nauczycielom w formie bezzwrotnego świadczenia pieniężnego i może być udzielona tylko jeden raz w roku. Wysokość jednorazowej pomocy nie może być większa niż dwukrotność udokumentowanych wydatków poniesionych na ten cel w § 15 (w okresie 6 miesięcy przed złożeniem wniosku ) oraz nie może przekraczać 100% wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę. Wysokość minimalnego wynagrodzenia określa corocznie Rozporządzenie Rady Ministrów. |
|
Wymagane dokumenty. Warunkiem otrzymania pomocy zdrowotnej jest złożenie przez nauczyciela: 1) wniosku o przyznanie pomocy zdrowotnej w Kancelarii Urzędu Miasta Luboń, 2) aktualnego zaświadczenia lekarskiego potwierdzającego leczenie specjalistyczne lub przebytą długotrwałą chorobę; 3) dokumentów potwierdzających poniesione koszty leczenia (imienne rachunki lub faktury); 4) dokumentów potwierdzających osiągany dochodów w rodzinie nauczyciela. |
|
Sposób załatwienia sprawy.
*do dnia 31 maja danego roku; *do dnia 31 listopada danego roku.
|
|
Opłata: BRAK |
|
Termin załatwienia: w ciągu 7 dni wszczęcie postępowania na żądanie strony |
|
Miejsce załatwienia.
Osoba do kontaktu Monika Czerwińska, nr tel. 618130 011 w. 11 lub email: monika.czerwinska@umlubon.pl |
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych
Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.4.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), informuję, że:
Administrator danych:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta Luboń z siedzibą w Luboniu, pl. E. Bojanowskiego 2, kod pocztowy 62-030 Luboń , e-mail: office@lubon.pl , tel. 618130011.
Inspektor ochrony danych:
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych w Urzędzie Miasta Luboń:
e-mail: iodo@umlubon.pl, tel. 618130011, adres pocztowy – Urząd Miasta Luboń Inspektor Ochrony Danych Osobowych 62-030 Luboń, pl. E. Bojanowskiego 2
Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania:
Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie art. 72 i art. 73 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2018 r. poz. 967) wyłącznie w celu rozpatrywania przez Komisję wniosków oraz przyznawania świadczeń w ramach pomocy zdrowotnej nauczycieli.
Okres przechowywania danych osobowych:
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres co najmniej 5 lat wynikający z kategorii archiwalnej „BE5” oznaczonej dla tego rodzaju spraw w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18.01.2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
Prawo dostępu do danych osobowych:
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia oraz prawo do ograniczenia ich przetwarzania. / Ponadto także prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego:
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
Konsekwencje niepodania danych osobowych:
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem umownym/ustawowym/warunkiem zawarcia umowy dzierżawy …………….
Odbiorcy danych:
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane żadnym odbiorcom danych.
Przekazanie danych do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej:
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie:
Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.