Urząd Miasta Luboń 62-030, Luboń, pl. Edmunda Bojanowskiego 2 tel.: +48 (61) 8130-011 fax: +48 (61) 8130-097
czynny: poniedziałek 9.00-17.00 wtorek do piątku 7.30-15.30
|
Karta Informacyjna WSK-GO.21
|
Odroczenie lub rozłożenie na raty opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub zaległości w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi (przedsiębiorcy)
|
|
Formularz wniosku w sprawie odroczenia terminu płatności lub rozłożenia na raty opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Formularz wniosku w sprawie odroczenia terminu płatności lub rozłożenia na raty zaległości w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Oświadczenie o stanie majątkowym podatnika
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
|
WSK-GO.21-1
WSK-GO.21-2
WSK-GO.21-3
WSK-GO.21-4
|
Podstawa prawna.
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.)
- Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. O postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 702 ze zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (tj. Dz.U. Nr 53, poz. 312 ze zm.)
- Rozporządzenie Komisji (UE) Nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 roku w sprawie zastosowania art.107 i 108 Traktatu UE w odniesieniu do pomocy w ramach zasady de minimis (Dz. Urz. UE Nr 352/1 z 24.12.2013 r.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 marca 2007 roku w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 350 ze zm.)
- Ustawa z dnia 9 września 2000 r. o opłacie skarbowej (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 2111 ze zm.)
- Uchwała Nr XIV/66/99 Rady Miasta Luboń z dnia 14 lipca 1999 r. w sprawie opłaty prolongacyjnej.
|
Wymagane dokumenty.
- Wniosek w sprawie odroczenia terminu płatności lub rozłożenia na raty zapłaty w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub zaległości w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- Oświadczenie o stanie majątkowym
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
- Inne dokumenty potwierdzające istnienie ważnego interesu podatnika lub interesu publicznego przemawiającego za udzieleniem ulgi w opłacie.
|
Sposób załatwienia sprawy.
- Wniosek należy złożyć w Kancelarii Ogólnej UM (parter, hol główny) lub przesłać pocztą tradycyjną lub złożyć w formie elektronicznej na stronie www.eurzad.lubon.pl oraz poprzez portal ePUAP logując się za pomocą profilu profilowego.
- O odroczeniu lub rozłożeniu na raty opłaty za gospodarowanie odpadami albo odmowie rozstrzyga Burmistrz Miasta Luboń w drodze decyzji.
|
Opłaty:
- Wnioski w sprawie odroczenia terminu płatności lub rozłożenia na raty opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi są zwolnione z opłaty skarbowej
- Opłata prolongacyjna – 30 % stawki odsetek za zwłokę, ogłaszanych przez Ministra Finansów w Dzienniku Urzędowym „Monitor Polski”, na podstawie art. 56 § 1 ustawy – Ordynacja podatkowa, naliczonych za okres korzystania z odroczenia lub rozłożenia na raty.
|
Termin załatwienia.
Nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy od wszczęcia postępowania.
|
Tryb odwoławczy.
Od decyzji określającej wysokość zobowiązania przysługuje prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Luboń do Samorządowego kolegium Odwoławczego w Poznaniu, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
|
Miejsce załatwienia.
- Złożenie dokumentów:
Urząd Miasta Luboń, Pl. E. Bojanowskiego 2, 62-030 Luboń parter Kancelaria Ogólna
Odbiór dokumentów: Decyzję można odebrać osobiście w Referacie Gospodarki Odpadami, parter, wejście „A”, pokój nr 018, może być przesłana na podany adres zamieszkania lub poprzez portal ePUAP. W przypadku osobistego odbioru dokumentu prosimy o podanie na wniosku nr telefonu, w celu powiadomienia o możliwości odbioru
|