Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Stanowisko ds. zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej (OC)
Zadania stanowiska d/s zarządzania kryzysowego spraw obronnych i obrony cywilnej obejmują planowanie zadań obronnych, obrony cywilnej miasta, nadzorowanie ich wykonania przez wszystkie podmioty gospodarcze i inne jednostki organizacyjne na terenie Miasta, nadzorowanie i koordynowanie spraw obronnych należących do wydziałów i miejskich jednostek organizacyjnych oraz nadzorowanie I koordynowanie działań związanych z zarządzaniem kryzysowym: Do zadań stanowiska należy w szczególności: 1.w zakresie ochrony ludności: 1. ostrzeganie i alarmowanie ludności oraz wykrywanie skażeń, zakażeń, wystąpieniem innych zagrożeń, 2.przygotowywanie i przeprowadzanie ewakuacji doraźnej i planowanej mieszkańców miasta, 3.przygotowywanie budowli ochronnych i urządzeń specjalnych, 4.zaopatrywanie ludności w sprzęt i środki ochrony indywidualnej, 5.przygotowywanie ludności do uczestnictwa w powszechnej samoobronie. 2.W zakresie spraw wojskowych: 1.świadczeń na rzecz obrony, 2.zakwaterowania sił zbrojnych, 3.nakładania obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności. 3.w zakresie zabezpieczenia urządzeń użyteczności publicznej i ważnej dokumentacji na terenie Miasta Lubonia, 4.w zakresie ochrony dóbr kultury, 5.w zakresie współdziałania w zwalczaniu klęsk żywiołowych i usuwania ich skutków: 1.organizowanie i prowadzenie akcji ratunkowych, 2.przygotowywanie formacji obrony cywilnej do prowadzenia akcji ratunkowych oraz uczestniczenie w tych akcjach, 3.współpraca z wydziałami Urzędu Miasta w sprawach związanych z realizacją zadań obronnych i obrony cywilnej, 6.wykonywanie funkcji Inspektora BHP w Urzędzie Miasta Luboń jako zakładzie pracy, a w szczególności: 1. spełnianie roli doradczej i kontrolnej, 2.przeprowadzanie okresowej analizy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy, 3.uczestniczenie w dochodzeniach powypadkowych oraz badanie przyczyn zachorowań na choroby zawodowe, 4.współpraca z innymi komórkami w zakresie szkoleń BHP oraz okresowych badań lekarskich, 5.opiniowanie poszczególnych instrukcji na stanowiskach pracy.