Zadania stanowiska d/s nadzoru właścicielskiego obejmują działania określające organizację i zasady współpracy pomiędzy Urzędem Miasta, radami nadzorczymi oraz zarządami spółek miejskich. Zadania obejmują w szczególności:
1.nadzór nad działalnością spółek zgodnie z przepisami Kodeksu spółek handlowych oraz innymi powszechnie obowiązującymi przepisami prawa we współdziałaniu z właściwymi komórki organizacyjne Urzędu,
2.prowadzenie ewidencji spółek oraz gromadzenie dokumentacji organizacyjnej tych podmiotów, w szczególności regulaminów organów spółek, umów spółek, aktów założycielskich i statutów spółek,
3.współpraca z organami spółek,
4.monitorowanie sytuacji finansowej spółek oraz wykonania przez spółki planów działalności, rachunku zysków i strat, bilansu i rachunków przepływów pieniężnych,
5. przygotowywanie projektów uchwał, opinii i informacji, a także materiałów i analiz dla Burmistrz Miasta na zgromadzenia wspólników,
6.nadzór nad realizacją ustawy o wynagradzaniu osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi oraz ustawy o ograniczeniu prowadzenia działalności przez osoby pełniące funkcje publiczne,
7.współdziałanie z organami administracji rządowej, organami jednostek samorządu terytorialnego, jednostkami gospodarczymi oraz innymi podmiotami w sprawach wchodzących w zakres działalności stanowiska ds. nadzoru właścicielskiego,
8.przygotowywanie informacji dla Burmistrz Miasta o działaniach podejmowanych przez spółki, niezbędnych do podjęcia decyzji w ramach wykonywania praw z udziałów,
9. opiniowanie projektów przystępowania Miasta do spółek, tworzenia przez Miasto nowych spółek, łączenia, podziału lub przekształcenia spółek z udziałem Miasta,
10. gromadzenie i przechowywanie dokumentów aplikacyjnych kandydatów na członków organów spółek z udziałem Miasta, a także kopii umów o pracę członków zarządów spółek.