Urząd Miasta Luboń 62-030, Luboń, pl. Edmunda Bojanowskiego 2 tel.: +48 (61) 8130-011 fax: +48 (61) 8130-097
czynny: poniedziałek 9.00-17.00 wtorek do piątku 7.30-15.30
|
Karta Informacyjna WOZiK 02
|
Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika
|
Załączniki:
|
|
Zgodnie z art. 122 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 59 z póź. zm.) dofinansowanie kosztów kształcenia przysługuje pracodawcom, którzy zawarli z młodocianymi pracownikami umowę o pracę w celu przygotowania zawodowego, jeżeli:
1. pracodawca lub osoba prowadząca zakład w imieniu pracodawcy posiada kwalifikacje wymagane do prowadzenia przygotowania zawodowego młodocianych określone w przepisach w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania,
2. młodociany pracownik ukończył naukę zawodu lub przyuczenie do wykonywania określonej pracy i zdał egzamin, zgodnie z przepisami, o których mowa w pkt. 1.
Pracodawcom, którzy zawarli z młodocianymi pracownikami umowę o pracę w celu przygotowania zawodowego przysługuje dofinansowanie w wysokości:
-
w przypadku nauki zawodu – 8.081,00 zł. przy okresie kształcenia wynoszącym 36 miesięcy, z tym, że jeżeli okres kształcenia będzie krótszy niż 36 miesięcy, kwota dofinansowania będzie wypłacana w wysokości proporcjonalnej do okresu kształcenia,
-
w przypadku nauki zawodu prowadzonej w zawodach wskazanych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania w prognozie, o której mowa w art. 46b ust. 1 ustawy Prawo oświatowe do 10 000 zł
-
w przypadku przyuczenia do wykonywania określonej pracy – 254,00 zł. za każdy pełny miesiąc kształcenia.
Ww. kwoty dofinansowania podlegają waloryzacji wskaźnikiem cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem, jeżeli ten wskaźnik w roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym następuje wypłata dofinansowania, wynosi co najmniej 105% (art. 122 ust. 3 u.p.o.).
Wskaźnik, o którym mowa w art. 122 ust. 3 Prezes Głównego Urzędu Statystycznego ogłasza w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” na postawie Na podstawie art. 94 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 291, z późn. zm.) w termin do końca stycznia.
Zgodnie z komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 14 stycznia 2022 r.
w sprawie średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w 2021 r. (M. P. poz. 31) średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w 2021 r. w stosunku do 2020 r. wyniósł 105,1 (wzrost cen o 5,1%). Wobec powyższego należy stwierdzić, że kwoty dofinansowania, o których mowa w art. 122 ust. 2 i 2a u.p.o. podlegają w 2022 r. waloryzacji o 5,1%.
Kwoty te po przeliczeniu uwzględniającym wskaźnik będą wynosić odpowiednio: 8 493,13 zł i 10 510 zł.
Dofinansowanie jest przyznawane na wniosek pracodawcy (w jednym wniosku pracodawca ubiega się o dofinansowanie kosztów kształcenia jednego młodocianego). Pracodawca jest zobowiązany do złożenia wniosku w nieprzekraczalnym terminie 3 miesięcy od dnia zdania przez młodocianego pracownika egzaminu, zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania (Dz. U. 1996, nr 60, poz. 278 z późn. zm.).
Dokumenty wymagane przy ubieganiu się o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników:
1.Wniosek;
2. Dokumenty potwierdzające posiadanie kwalifikacji pedagogicznych oraz kwalifikacji prowadzenia kształcenia zawodowego młodocianego pracownika przez pracodawcę lub osobę prowadzącą zakład w imieniu pracodawcy albo osobę zatrudnioną u pracodawcy na umowę o pracę (kopie poświadczone za zgodność z oryginałem notarialnie);
3. Dokument potwierdzający zatrudnienie na umowę o pracę osoby prowadzącej szkolenie młodocianego pracownika w imieniu pracodawcy (kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez pracodawcę lub osobę przez niego wskazaną na podstawie załączonego do wniosku upoważnienia);
4. Umowa o pracę z młodocianym pracownikiem w celu przygotowania zawodowego (kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez pracodawcę lub osobę przez niego wskazaną na podstawie załączonego do wniosku upoważnienia);
5. Świadectwo pracy młodocianego (kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez pracodawcę lub osobę przez niego wskazaną na podstawie załączonego do wniosku upoważnienia);
6. Dokument potwierdzający złożenie egzaminu z przygotowania zawodowego przez młodocianego pracownika z wynikiem pozytywnym (oryginał bądź kopia poświadczona za zgodność z oryginałem notarialnie);
7. Kopie świadectw pracy innych pracodawców - dołączyć w przypadku zmiany pracodawcy w czasie trwania nauki;
8. Formularz informacji przedstawiany przy ubieganiu się o pomoc de minimis zgodnie z wzorem załącznika nr 1 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 października 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis, zawierającego informacje dotyczące w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis;
Brak któregokolwiek z powyższych dokumentów spowoduje, iż pomoc de minimis nie będzie udzielona (art. 37 ust. 7 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej – t. j. Dz. U. 2016, poz. 1808 z późn. zm.).
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania (Dz. U. 1996, nr 60, poz. 278 z późn. zm.) w § 3a zobowiązuje pracodawców do zawiadomienia Burmistrza Miasta Luboń o zawarciu umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego z młodocianym pracownikiem. Nawiązując do powyższego, prosimy wszystkich pracodawców o informowanie (zawiadomienie o zawarciu umowy z młodocianym pracownikiem) Urzędu Miasta Luboń o zawarciu umowy z młodocianymi pracownikami, co umożliwi zaplanowanie środków na dofinansowanie kształcenia.
Podstawa prawna:
-
ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59 ze zm.)
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257)
-
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania (Dz. U. 1996, nr 60, poz. 278 z późn. zm.)
-
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu (Dz. U. 2010, nr 244, poz. 1626 z późn. zm.)
-
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 marca 2007 r. w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. 2014, poz.1550 z późn. zm.)
-
Rozporządzenie Rady Ministrów z 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz.U. 2010, nr 53 poz. 311 z późn. zm.)
-
Rozporządzenie Rady Ministrów z 11 sierpnia 2004 r. w sprawie szczegółowego sposobu obliczania wartości pomocy publicznej udzielanej w różnych formach (Dz. U. 2004, nr 194, poz.1983 z późn. zm.)
-
Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i art. 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE, L 352/1)
-
Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. 2016 r. poz. 1808 ze zm.)
|
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem Burmistrza Miasta Luboń, w termienie 14 dni od daty doręczenia.
Miejsce załatwienia:
• Złożenie dokumentów: Urząd Miasta Luboń, Pl.E.Bojanowskiego 2, 62-030 Luboń parter Kancelaria Ogólna
• Odbiór dokumentów: Wydział Oświaty, Zdrowia i Kultury parter , wejście „B” pokój nr 018. W przypadku osobistego odbioru dokumentu prosimy o podanie na wniosku nr telefonu, w celu powiadomienia o możliwości odbioru
• Osoba do kontaktu Małgorzata Kaczmarek nr tel. 61 8130 011 w. 11 lub email: malgorzata.kaczmarek@umlubon.pl
|
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych
Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.4.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), informuję, że:
Administrator danych:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta Luboń z siedzibą w Luboniu, pl. E. Bojanowskiego 2, kod pocztowy 62-030 Luboń , e-mail: office@lubon.pl , tel. 618130011.
Inspektor ochrony danych:
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych w Urzędzie Miasta Luboń:
e-mail: iodo@umlubon.pl, tel. 618130011, adres pocztowy – Urząd Miasta Luboń Inspektor Ochrony Danych Osobowych 62-030 Luboń, pl. E. Bojanowskiego 2
Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania:
Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie art. 6 m ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U z 2017 r., poz.1289) i wyłącznie w celu obsługi systemu gospodarowania odpadami na terenie miasta Luboń.
Okres przechowywania danych osobowych:
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres co najmniej 5 lat wynikający z kategorii archiwalnej „BE5” oznaczonej dla tego rodzaju spraw w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18.01.2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
Prawo dostępu do danych osobowych:
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia oraz prawo do ograniczenia ich przetwarzania. / Ponadto także prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego:
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
Konsekwencje niepodania danych osobowych:
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem umownym/ustawowym/warunkiem zawarcia umowy dzierżawy …………….
Odbiorcy danych:
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane żadnym odbiorcom danych.
Przekazanie danych do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej:
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie:
Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
|