Urząd Miasta Luboń czynny: poniedziałek 9.00-17.00 wtorek do piątku 7.30-15.30 |
|
Karta Informacyjna WPRIOS 06 |
|
Wydawanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości |
|
Formularz wniosku |
|
Podstawa prawna.
|
|
1. Właściciel nieruchomości (osoba fizyczna) jest zobowiązany dokonać zgłoszenia (formularz WPRiOS-09) do organu, zamiaru usunięcia drzew, jeśli obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 5 cm przekracza: :
Organ w terminie 21 dni od złożenia zgłoszenia dokonuje oględzin w celu ustalenia nazwy gatunku drzew oraz obwodu pnia ustalonego na wysokości 5 cm. Jeśli drzewo posiada kilka pni - obwód każdego z tych pni, jeśli nie posiada pnia - obwód pnia poniżej korony drzewa. W terminie 14 dni od dnia oględzin organ może, w drodze decyzji administracyjnej, wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Zgłoszenie ważne jest przez pół roku. W przypadku nie usunięcia drzewa w terminie 6 miesięcy od dnia zgłoszenia, usunięcie drzewa możliwe jest po dokonaniu ponownego zgłoszenia. Jeżeli w przeciągu 5 lat od dokonania oględzin właściciel lub nabywca nieruchomości wystąpi o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, prezydent miasta uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej, obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa. Usunięcie drzew bez stosownego zgłoszenia lub przed dokonaniem oględzin przez organ, a także w przypadku sprzeciwu organu skutkować będzie naliczeniem administracyjnej kary pieniężnej.
2. W przypadku wszystkich innych podmiotów, a także osób fizycznych usuwających drzewa w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej, obowiązek uzyskania zezwolenia (formularz WPRiOS-06) uzależniony jest od obwodu pnia mierzonego na wysokości 5 cm od gruntu, a nie jak wcześniej 130 cm. Dotyczy to zamiaru usunięcia drzew, których obwody pni na wysokości 5 cm przekraczają: a. 80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego;
Dotyczy to również zamiaru usunięcia: - krzewu lub krzewów rosnących w skupisku, o powierzchni powyżej 25 m2 |
|
Sposób załatwienia sprawy.
|
|
Uwagi dotyczące sposobu załatwienia sprawy. W przypadku braku kompletu dokumentów, wnioskodawca zostanie wezwany do uzupełnienia i złożenia w Kancelarii Ogólnej Urzędu lub wydziale prowadzącym sprawę. |
|
Opłata skarbowa:
|
|
Termin załatwienia. 30 dni od daty złożenia wniosku 21 dni od zgłoszenia nastepuje dokonanie oględzin przez organ. |
|
Tryb odwoławczy. Od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem Burmistrza Lubonia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. |
|
Miejsce załatwienia.
|
|
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), informuję, że: Administrator danych: Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta Luboń z siedzibą w Luboniu, pl. E. Bojanowskiego 2, kod pocztowy 62-030 Luboń , e-mail: office@lubon.pl , tel. 618130011. Inspektor ochrony danych: Dane kontaktowe inspektora ochrony danych w Urzędzie Miasta Luboń: e-mail: iodo@umlubon.pl, tel. 618130011, adres pocztowy – Urząd Miasta Luboń Inspektor Ochrony Danych Osobowych 62-030 Luboń, pl. E. Bojanowskiego 2. Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania: Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie Ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 55 ze zm.) i wyłącznie w celu rozpatrzenia wnioskuo wydanie zezwolenia na usunięcie dzrew/krzewów lub zgłoszenia chęci usunięcia drzew. Okres przechowywania danych osobowych: Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat wynikający z kategorii archiwalnej „B5” oznaczonej dla tego rodzaju spraw w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18.01.2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, Prawo dostępu do danych osobowych: Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia oraz prawo do ograniczenia ich przetwarzania. / Ponadto także prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego: Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO. Konsekwencje niepodania danych osobowych: Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, a ich niepodanie będzie skutkowało pozostawieniem sprawy bez rozpatrzenia. Odbiorcy danych: Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane żadnym odbiorcom danych. Przekazanie danych do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej: Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie: Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
wersja dokumentu: WPRiOŚ z dnia 11.05.2020 r. |