Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Wydziały - Referaty - Samodzielne stanowiska pracy
Urząd Stanu Cywilnego
Urząd Stanu Cywilnego
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należą sprawy z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno - opiekuńczych, a w szczególności dotyczących:
rejestracji urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
sporządzania aktów stanu cywilnego i prowadzenia ksiąg stanu cywilnego,
sporządzania i wydawania odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
przechowywania i konserwacji ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,
przyjmowania oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
stwierdzania legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,