Urząd Miasta Luboń czynny: poniedziałek 9.00-17.00 wtorek do piątku 7.30-15.30 |
|
Karta Informacyjna WSK-08 |
|
Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości gruntowej stanowiącej własność Miasta Luboń |
|
Formularz wniosku |
|
Podstawa prawna.
|
|
Wymagane dokumenty.
Załączniki:
Przekształcenie przysługuje:
|
|
Sposób załatwienia sprawy.
|
|
Uwagi dotyczące sposobu załatwienia sprawy. W przypadku braku kompletu dokumentów, wnioskodawca zostanie poproszony o ich uzupełnienie i złożenie w Kancelarii Ogólnej Urzędu lub w wydziale prowadzącym sprawę. |
|
Opłaty: opłata skarbowa 10,00 zł
Opłatę należy uiścić: 1) na konto Urzędu Miasta Luboń 2) w Kancelarii Ogólnej Urzędu Dowód uiszczenia opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku. |
|
Termin załatwienia sprawy. Wniosek rozpatrywany jest poprzez wydanie decyzji administracyjnej w sprawie przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości; w chwili braku przesłanek ustawowych, wniosek jest załatwiany poprzez wydanie decyzji administracyjnej o odmowie, bądź umorzeniu postępowania w sprawie; terminy załatwienia sprawy określają przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego. |
|
Tryb odwoławczy Od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Luboń, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. |
|
Inne informacje:
Organ w toku postepowania, powołuje biegłego rzeczoznawcę majątkowego, w celu sporządzenia operatu szacunkowego i ustalenia wysokości opłaty za przekształcenie. Oznacza to, iż ustalenie wysokości opłaty za przekształcenie będzie możliwe po ustaleniu przez rzeczoznawcę majątkowego w operacie szacunkowym wartości prawa własności i prawa użytkowania wieczystego gruntu. |
|
Miejsce załatwienia sprawy. - Złożenie dokumentów: pl. E. Bojanowskiego 2, 62-030 Luboń, parter Kancelaria Ogólna - Odbiór dokumentów: I piętro, wejście „B”, pokój nr 101.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 61 8130-011 wew. 40 lub e-mail: paulina.czerwinska@umlubon.pl
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.4.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), informuję, że: Administrator danych: Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta Luboń z siedzibą w Luboniu, pl. E. Bojanowskiego 2, kod pocztowy 62-030 Luboń , e-mail: office@lubon.pl , tel. 618130011. Inspektor ochrony danych: Dane kontaktowe inspektora ochrony danych w Urzędzie Miasta Luboń: e-mail: iodo@umlubon.pl, tel. 618130011, adres pocztowy – Urząd Miasta Luboń Inspektor Ochrony Danych Osobowych 62-030 Luboń, pl. E. Bojanowskiego 2 Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania: Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie art. 1 ust. 1, art. 3 ust. 1 pkt 2 i art. 4, ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości (t.j Dz. U. z 2019r. poz. 1314 ze zm.); art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023r. poz. 775 ze zm.) i wyłącznie w celu rozpatrzenia wniosku o wydanie decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości gruntowej. Okres przechowywania danych osobowych: Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas nieokreślony wynikający z kategorii archiwalnej „A” oznaczonej dla tego rodzaju spraw w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18.01.2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, Prawo dostępu do danych osobowych: Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia oraz prawo do ograniczenia ich przetwarzania. / Ponadto także prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego: Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO. Konsekwencje niepodania danych osobowych: Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem umownym/ustawowym/warunkiem zawarcia umowy dzierżawy , a ich niepodanie będzie skutkowało pozostawieniem sprawy bez rozpatrzenia. Odbiorcy danych: Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane żadnym odbiorcom danych. Przekazanie danych do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej: Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie: Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane. |