|
|
Urząd Miasta Luboń czynny: poniedziałek 9.00-17.00 wtorek do piątku 7.30-15.30 |
|
Karta Informacyjna WSK 27 |
|
SZKODA ZWIĄZANA Z UTRZYMANIEM DRÓG |
|
Formularz wniosku |
|
Podstawa prawna.
|
|
Wymagane dokumenty. Wniosek o odszkodowanie dotyczący szkody związanej z utrzymaniem dróg. Do wniosku należy dołączyć m.in. następujące dokumenty: 1. Oświadczenia świadków zdarzenia (druk oświadczenia świadka), 2. Zdjęcia miejsca zdarzenia obrazujące ogólnie odcinek drogi, gdzie doszło do szkody oraz uszkodzenie nawierzchni (dziurę, ubytki w kostce, płytkach itp.), 3. Notatka policyjna lub protokół z miejsca zdarzenia sporządzony przez Policję/straż pożarną/pogotowie/holownik (jeśli został sporządzony) lub wskazanie Komendy Policji, której jednostka przybyła na miejsce zdarzenia, 4. Dowód osobisty posiadacza pojazdu/kierującego (kserokopia/skan), 5. Dowód rejestracyjny uszkodzonego pojazdu (kserokopia/skan), 6. Prawo jazdy osoby kierującej pojazdem w momencie zdarzenia (kserokopia/skan) W przypadku, gdyby dokumenty okazały się niewystarczające do ustalenia okoliczności zdarzenia, zasadności roszczenia lub wysokości odszkodowania, ubezpieczyciel, reprezentujący Miasto Luboń w zakresie odpowiedzialności cywilnej, wystąpi o dodatkowe dokumenty lub informacje. |
|
Sposób załatwienia sprawy.
|
|
Uwagi dotyczące sposobu załatwienia sprawy. W przypadku braku danych we wniosku, wnioskodawca zostanie poproszony o uzupełnienie i złożenie w Kancelarii Ogólnej UM lub w wydziale prowadzącym sprawę. |
|
Opłata skarbowa: brak |
|
Termin załatwienia. Około 30 dni. Nie mają zastosowania przepisy rozdziału 7 Kodeksu postępowania administracyjnego |
|
Tryb odwoławczy. Odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie, następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu. Zażalenie należy złożyć w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia, za pośrednictwem Burmistrza Miasta. Zgodnie z treścią art.16 ust. 3 ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 950) w przypadku braku akceptacji ustaleń Ubezpieczyciela Miasta Luboń przysługuje prawo do odwołania się do Zarządu Towarzystwa Ubezpieczeń |
|
INNE INFORMACJE Kompleksową obsługą likwidacji szkód zajmuje się w imieniu Miasta Luboń wybrany ubezpieczyciel, który poprzez swoich pracowników prowadzi procedurę odszkodowawczą. |
|
Miejsce załatwienia.
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych, Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.4.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), informuję, że: Administrator danych: Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta Luboń z siedzibą w Luboniu, pl. E. Bojanowskiego 2, kod pocztowy 62-030 Luboń , e-mail: office@lubon.pl , tel. 618130011. Inspektor ochrony danych: Dane kontaktowe inspektora ochrony danych w Urzędzie Miasta Luboń: e-mail;iodo@umlubon.pl, tel. 618130011, adres pocztowy - Urząd Miasta Luboń Inspektor Ochrony Danych Osobowych 62--30 Luboń, pl. E. Bojanowskiego 2 Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania: Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie art. 20 Ustawy z dnia 21 marca 1985 o drogach publicznych (j.t.Dz.u.2017r. poz.2222) i wyłącznie w celu realizacji złożonego wniosku. Okres przechowywania danych osobowych: Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat wynikający z kategorii archiwalnej „B5” oznaczonej dla tego rodzaju spraw w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18.01.2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, Prawo dostępu do danych osobowych: Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia oraz prawo do ograniczenia ich przetwarzania. / Ponadto także prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego: Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO. Konsekwencje niepodania danych osobowych: Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem Odbiorcy danych: Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane żadnym odbiorcom danych. Przekazanie danych do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej: Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie: Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane. |