Urząd Miasta Luboń czynny: poniedziałek 9.00-16.00 wtorek do piątku 7.30-15.30 |
|
Karta Informacyjna WSO 24 |
|
Wydanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką na terenie gminy |
|
wniosek wykaz kierowców wykaz pojazdów aktualizacja danych kierowców zgłoszenie dodatkowych pojazdów wykreślenie pojazdu |
zgłoszenie dodatkowych pojazdów wykreślenie pojazdu |
Podstawa prawna.
|
|
Wymagane dokumenty. - wniosek - oświadczenie członków organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, a w przypadku innego przedsiębiorcy – osoby prowadzącej działalność gospodarczą, że spełnia wymóg dobrej reputacji, o którym mowa w art. 5c ust. 1 pkt 1 ustawy; - zaświadczenie o niekaralności opatrzone datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed złożeniem wniosku, potwierdzające, że odpowiednio przedsiębiorca osobiście wykonujący przewozy oraz zatrudnieni kierowcy spełniają warunki, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 ustawy o transporcie; - kserokopia prawa jazdy; - kserokopia orzeczenia lekarskiego i psychologicznego o braku przeciwwskazań zdrowotnych i psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy; - wykaz pojazdów; - dokument potwierdzający prawo dysponowania pojazdem zgłaszanym do przewozów, jeżeli wnioskodawca nie jest jego właścicielem, np. umowa użyczenia, leasingu - kserokopia dowodu rejestracyjnego z przeznaczeniem TAXI - kserokopia ważnego świadectwa legalizacji taksometru elektronicznego o ile występuje - dowód uiszczenia opłaty za wydanie licencji oraz wypisu z licencji. |
|
Termin i sposób załatwienia sprawy. Licencji udziela się lub odmawia jej udzielenia w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku wraz ze wszystkimi załącznikami. Wniosek złożony bez wymaganych dokumentów i nieuzupełniony w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 7 dni od doręczenia wezwania, zostanie pozostawiony bez rozpoznania. |
|
Opłata: Za udzielenie licencji na krajowy transport drogowy osób taksówką osobową pobiera się opłatę stałą w wysokości:
Za wydanie wypisu pobiera się opłatę w wysokości 11% opłaty jak za udzielenie licencji (za każdy wypis):
W przypadku zmiany licencji, z powodu zmiany danych w niej zawartych, pobiera się opłatę w wysokości 10 % opłaty, o której mowa powyżej, stanowiącej podstawę do obliczenia opłaty jak za udzielenie licencji tj.:
Za wydanie wtórnika licencji w przypadku jej utraty pobiera się 10% opłaty jak za udzielenie licencji - gdy utrata nastąpiła na skutek okoliczności niezależnych od przedsiębiorcy lub 25% opłaty jak za udzielenie licencji – w pozostałych przypadkach.
|
|
Tryb odwoławczy. Od wydanej decyzji administracyjnej przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu. Odwołanie należy złożyć w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji za pośrednictwem organu który wydał decyzję. |
|
Miejsce załatwienia. Wydział Spraw Obywatelskich - pokój nr 015 i 019 (parter, wejście „A”), tel. 61 8 130 011 w. 13 jagoda.wawrzyniak@umlubon.pl lub tel. 61 8 130 011 w. 58 marta.marczynska@umlubon.pl |
|
Zmiana treści licencji. Wszelkie zmiany danych zawartych we wniosku o udzielenie licencji należy zgłosić organowi udzielającemu licencji nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania. |
|
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.4.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), informuję, że: Administrator danych: Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta Luboń z siedzibą w Luboniu, pl. E. Bojanowskiego 2, kod pocztowy 62-030 Luboń , e-mail: office@lubon.pl , tel. 618130011. Inspektor ochrony danych: Dane kontaktowe inspektora ochrony danych w Urzędzie Miasta Luboń: e-mail: iodo@umlubon.pl, tel. 618130011, adres pocztowy – Urząd Miasta Luboń Inspektor Ochrony Danych Osobowych 62-030 Luboń, pl. E. Bojanowskiego 2 Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania: Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie art. 7 Ustawy o transporcie drogowym (t. jedn. Dz. U. 2017 poz. 2200)i wyłącznie w celu rozpatrzenia wniosku o wydanie licencji.
Okres przechowywania danych osobowych: Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat wynikający z kategorii archiwalnej „BE5” oznaczonej dla tego rodzaju spraw w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18.01.2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
Prawo dostępu do danych osobowych: Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia oraz prawo do ograniczenia ich przetwarzania. / Ponadto także prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego: Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO. Konsekwencje niepodania danych osobowych: Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem umownym/ustawowym/warunkiem zawarcia umowy, a ich niepodanie będzie skutkowało pozostawieniem sprawy bez rozpatrzenia. Odbiorcy danych: Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane żadnym odbiorcom danych.
Przekazanie danych do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej: Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie: Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane. |
Wydział Spraw Obywatelskich - pokój nr 015 i 019 (parter, wejście „A”),
tel. 61 8 130 011 w. 13 jagoda.wawrzyniak@umlubon.pl lub tel. 61 8 130 011 w. 58 marta.marczynska@umlubon.pl