Urząd Miasta Luboń 62-031, Luboń, pl. Edmunda Bojanowskiego 2 tel.: +48 (61) 8130-011 fax: +48 (61) 8130-097
czynny: poniedziałek 9.00-17.00 wtorek do piątku 7.30-15.30
|
Karta Informacyjna WSK 17
|
OBCIĄŻENIE NIERUCHOMOŚCI MIASTA LUBOŃ OGRANICZONYM PRAWEM RZECZOWYM- SŁUŻEBNOŚCIĄ GRUNTOWĄ
|
Formularz wniosku
|
WSK-17
|
Podstawa prawna.
-
Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o Samorządzie Gminnym (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 713 ze zm.)
-
Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku - Kodeks cywilny (Dz.U. z 2020 r. poz. 1740).
-
Uchwała Nr X/54/2003 Rady Miasta Luboń z dnia 29 maja 2003r. w sprawie określania zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawienia lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata.
|
Wymagane dokumenty:
1. wniosek zawierający:
Przy złożeniu wniosku o obciążenie nieruhomości Miasta Luboń ograniczonym prawem rzeczowym –
służebnością gruntową obowiązuje druk WSK 17
2. Załączniki:
|
Sposób załatwienia sprawy.
- Wniosek o obciążenie nieruchomości Miasta Luboń ograniczonym prawem rzeczowym wraz z załącznikami należy złożyć w Kancelarii Ogólnej UM (parter hol główny) lub przesłać pocztą.
- Ustanowienie służebności gruntowej wymaga formy aktu notarialnego.
|
Uwagi dotyczące sposobu załatwienia sprawy.
W przypadku gdy nieruchomość nie posiada odpowiedniego dostępu do drogi publicznej można ustanowić na nieruchomości Miasta Luboń służebność gruntową, w celu zapewnienia tego dostępu. Ustanowienie służebności gruntowej następuje poprzez zawarcie aktu notarialnego w ustalonym przez strony terminie.
Udostępnienie nieruchomości i zawarcie umowy poprzedzone jest:
-
badaniem stanu prawnego nieruchomości oraz przesłanek do ustanowienia służebności,
-
ustaleniem przeznaczenia nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta,
-
zleceniem sporządzenia mapy służebności gruntowej oraz operatu szacunkowego określającego jej wartość,
-
skompletowaniem wszelkich innych dokumentów geodezyjnych i prawnych (np. w razie konieczności złożenie wniosku do Sądu Rejonowego Poznań Stare Miasto w Poznaniu o odłączenie działki / działek gruntu miasta do nowej lub istniejącej księgi wieczystej),
-
sporządzenie protokołu określającego zakres i zasady ustanowienia służebności,
-
akt notarialny.
|
Opłaty:
1. Wniosek nie podlega opłacie skarbowej,
2. Służebność gruntowa ustalana jest za jednorazowym wynagrodzeniem , którego wysokość określa rzeczoznawca majątkowy w operacie szacunkowym.
3. Wnioskodawca dodatkowo ponosi nastepujące koszty:
- sporządzenia operatu szacunkowego,
- sporządzenie mapy służebności gruntowej,
- inne opłaty np.koszty opłaty sądowej związanej z wnioskiem o odłączenie do nowej Kw lub przyłączenie działki/ działek do istniejącej Kw,
- sporządzenie aktu notarialnego (koszty notarialne i opłaty związane z wpisem)
· Wpłata na konto Urzędu Miasta Luboń Konto w: Poznański Bank Spółdzielczy w Poznaniu O/Luboń nr 87904310383038001852440001 z zaznaczeniem tytułu opłaty lub płatne w Kancelarii Ogólnej Urzędu
· Dowód zapłaty do wglądu
|
Termin załatwienia.
Uzależniony jest od stanu prawnego ujawnionego w księdze wieczystej i operacie ewidencji gruntów oraz terminów związanych z wykonaniem usługi przez dostawców.
|
Tryb odwoławczy.
Brak.
|
Inne informacje
Dotyczy osób fizycznych lub prawnych , których nieruchomości nie posiadają dostępu do drogi publicznej.
Miejsce załatwienia.
- Złożenie dokumentów:
Urząd Miasta Luboń, Pl.E.Bojanowskiego 2, 62-030 Luboń parter Kancelaria Ogólna
- Odbiór dokumentów:
Wydział Spraw Komunalnych I piętro, wejście „B”, pokój nr 102. W przypadku osobistego odbioru dokumentu prosimy o podanie na wniosku nr telefonu, w celu powiadomienia o możliwości odbioru.
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 61 8130-011 w. 39 lub e-mail: malgorzata.matalewska@umlubon.pl
|