Urząd Miasta Luboń czynny: poniedziałek 9.00-17.00 wtorek do piątku 7.30-15.30 |
|
Karta Informacyjna WOZiK 07 |
|
Zgłoszenie wpisu/zmian/wykreślenia w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych lub wykazie dziennych opiekunów i podmiotów ich zatrudniających |
|
Formularz wniosku |
|
Podstawa prawna.
|
|
Co powinienem wiedzieć? Usługa możliwa do zrealizowania wyłącznie elektronicznie za pomocą Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia https://empatia.mpips.gov.pl/ Prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy o swobodzie działalności gospodarczej i wymaga wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych (zwanego dalej "rejestrem"). Pełnienie funkcji dziennego opiekuna wymaga zgłoszenia do wykazu dziennych opiekunów oraz podmiotów ich zatrudniających (zwanego dalej „wykazem”). |
|
Kto może załatwić sprawę? Wpisu/zmian/wykreślenia w rejestrze lub wykazie dokonuje się na podstawie pisemnego wniosku, złożonego przez podmiot zamierzający prowadzić/prowadzący żłobek/klub dziecięcy/zatrudniający dziennego opiekuna lub przez pełnomocnika. Pełnomocnikiem może zostać osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych. Pełnomocnik zobowiązany jest każdorazowo dołączyć do akt załatwianej sprawy oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa. Dokument ten bez względu na formę, treść i nazwę podlega opłacie skarbowej. W przypadku, gdy pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu (rodzice, dzieci) lub zstępnemu (dziadkowie, wnuki) lub rodzeństwu dokument taki podlega zwolnieniu z opłaty skarbowej.
Wykreślenie z wykazu może nastąpić również w przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia umowy z dziennym opiekunem.
|
|
Ile trwa załatwienie sprawy w urzędzie? Dokonanie wpisu do rejestru/wykazu następuje w ciągu 7 dni od przekazania do Urzędu za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia kompletu dokumentów. W przypadku zaistnienia przesłanek uniemożliwiających dokonanie wpisu do rejestru zostanie wydana decyzja administracyjna o odmowie wpisu
|
|
Sprawdź czy posiadasz wszystkie wymagane dokumenty? Wnioski składa się wyłącznie poprzez Portal Informacyjno-Usługowy Emp@tia
|
|
Jakie opłaty należy ponieść i jak to zrobić? Opłata za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych wynosi 1000 zł.
87 9043 1038 3038 0018 5244 0001
|
|
Jak krok po kroku załatwić sprawę? Krok 1 Należy zalogować się do Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia https://empatia.mpips.gov.pl/ pobrać odpowiedni wniosek i wypisać go. Krok 2 Wypełniony wniosek wraz z upoważnieniem (o ile sprawa załatwiana jest przez osobę upoważnioną) należy przesłać elektronicznie. Poprzez Portal Informacyjno-Usługowy Emp@tia. Wraz z wnioskiem o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych należy przedstawić stosowne oświadczenie, w celu potwierdzenia dokonanej opłaty za wpis do rejestru. |
|
Dodatkowe informacje: Osoba do kontaktu Monika Czerwińska, nr tel. 6181 0011 w. 11 e-mail: monika.czerwinska@umlubon.pl |