Do zadań Wydziału Administracyjno-Gospodarczego należą sprawy dotyczące:
A. w zakresie organizacji i funkcjonowania Urzędu:
1. zapewnienie warunków sprawnego działania urzędu oraz prawidłowego wykonywania zadań,
2. nadzoru nad mieniem urzędu i środkami budżetowymi przeznaczonymi na koszty jego funkcjonowania,
3. nadzoru nad przestrzeganiem zasad instrukcji kancelaryjnej, kodeksu postępowania administracyjnego, organizacji i dyscypliny pracy,
4. nadzoru w sprawach z zakresu bhp i ppoż.,
5. przygotowywanie i opiniowanie aktów prawnych dotyczących organizacji i funkcjonowania Urzędu,
6. inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Urzędu,
7. zapewnienie warunków do utrzymywanie porządku i czystości w pomieszczeniach zajmowanych przez Urząd,
8. prowadzenie kontroli dotyczącej organizacji i funkcjonowania wydziałów i stanowisk, załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej, realizacji uchwał Rady oraz zarządzeń Burmistrza,
9. współdziałanie z organami kontroli zewnętrznej,
10. prowadzenie spraw dotyczących wyborów i referendów na terenie Miasta.
B. w zakresie spraw kadrowych - prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu wszczególności:
1. nadzorowanie przestrzegania dyscypliny pracy w Urzędzie,
2. planowanie i zapewnienie racjonalnego gospodarowania funduszem płac,
3. programowanie i koordynowanie szkolenia i kształcenia pracowników,
4. prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników,
5. przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy,
6. zapewnienie warunków do przeprowadzania okresowych ocen okresowych pracowników na stanowiskach urzędniczych,
7. przygotowywanie projektów planów urlopów wypoczynkowych,
8. prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników.
C. w zakresie płac i spraw pracowniczych:
1. zgłaszanie pracowników i osób zatrudnionych do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego (dokonywanie zmian w zgłoszeniach),
2. prowadzenie rejestru umów zlecenia i umów o dzieło,
3. naliczanie wynagrodzeń pracowniczych osób zatrudnionych w Urzędzie,
4. naliczanie i potrącenie zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych, składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy, PFRON, FGŚP, ZFŚS,
5. odprowadzanie zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych i składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne na właściwe rachunki Urzędów Skarbowych i ZUS,
6. sporządzenie deklaracji PIT i ZUS,
7. przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy,
8. kompletowanie wniosków emerytalno-rentowych oraz spraw związanych z naliczaniem kapitału początkowego dla pracowników i byłych pracowników Urzędu,
9. przygotowywanie zaświadczeń o zatrudnieniu i osiągniętych wynagrodzeniach,
10. dokonywanie wpisów o rocznych wynagrodzeniach w legitymacjach ubezpieczeniowych,
11. gospodarka drukami US, ZUS i innymi dot. spraw pracowniczych,
12. przygotowywanie zestawień i analiz dot. wypłaconych składników wynagrodzeń, składek itp.
D. w zakresie ochrony informacji niejawnych:
1. administrowanie systemem przetwarzania informacji niejawnych,
2. zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym ich ochrony fizycznej,
3. zapewnienie ochrony systemu teleinformatycznego, w którym są przetwarzane informacje niejawne,
4. zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych,
5. kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,
6. okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów w kontekście ochrony informacji niejawnych,
7. opracowanie dokumentacji wynikającej z ustawy oraz innych obowiązujących aktów normatywnych z zakresu ochrony informacji niejawnych i nadzorowanie ich realizacji,
8. organizacja szkoleń pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych w Urzędzie.
E. w zakresie informatyki:
1. obsługa systemu poczty elektronicznej,
2. administracja serwerem WWW,
3. tworzenie projektów opracowań w zakresie rozwiązań i koncepcji informatycznych,
4. wdrażanie nowych systemów informatycznych,
5. organizowanie szkoleń z zakresu informatyki dla pracowników urzędu,
6. zapewnianie ochrony, poufności i bezpieczeństwa przechowywania oraz teletransmisji danych gromadzonych w informatycznych bazach danych urzędu, administrowanie bezpieczeństwa informacji,
7. opracowywanie i realizacja procedur polityki bezpieczeństwa systemów informatycznych urzędu zgodnie z obowiązującymi przepisami,
8. prowadzenie bieżącego serwisu technicznego sprzętu komputerowego, telekomunikacyjnego, okablowania strukturalnego i oprogramowania oraz wykonywanie innych prac związanych z utrzymaniem systemów informatycznych urzędu,
9. administrowanie siecią komputerową urzędu,
10. zapewnianie sprawnego funkcjonowania łączności telefonicznej i elektronicznej w zakresie działania urzędu,
11. realizacja projektów związanych z budowaniem społeczeństwa informacyjnego,
12. prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego znajdującego się na wyposażeniu Urzędu,