Przebieg XXVII sesji Rady Miasta Luboń,
19 listopada 2020r. o godz. 17.00
w trybie zdalnym
Porządek obrad:
a) Sprawozdanie z działalności Losir Sp. z o.o. za rok 2019.
b) Sprawozdanie z działalności Kom-Lub Sp. z o.o. za rok 2019.
c) Sprawozdanie z działalności Przedsiębiorstwa Transportowego Translub Sp. z o.o. za rok 2019.
/zał. nr 1/ - Porządek obrad.
Przebieg obrad
Przewodnicząca Rady Miasta Luboń, Teresa Zygmanowska przywitała wszystkich obecnych i otworzyła XXVII sesję Rady Miasta Luboń zwołaną na dzień 19 listopada 2020r. na godz. 17.00, w trybie zdalnym.
W sesji uczestniczyli burmistrz Małgorzata Machalska, wiceburmistrz Dorota Franek, wiceburmistrz Michał Popławski, Skarbnik Miasta Mirosław Stromczyński, Sekretarz Miasta Janusz Piasecki, mecenas Przemysław Czaczyk, informatyk Marcin Wiciński oraz
Dominika Kędziora, która protokołowała przebieg obrad. Obecni byli także pracownicy Urzędu Miasta, oraz pan Rafał Marek pełniący nadzór właścicielski nad spółkami miasta, prezes spółki LOSiR pan Michał Kosiński, prezes spółki TRANSLUB pan Zbigniew Bernat, dyrektor spółki KOM-LUB pan Igor Szymkowiak, których również Przewodnicząca rady powitała.
Na sali sesyjnej przebywało pięć (5) osób, które wykonywały czynności służbowe. Pozostałe osoby brały udział w sesji za pomocą łączy internetowych przebywając w domu lub oddzielnych pomieszczeniach urzędu miasta.
W celu stwierdzenia kworum poprosiła radnych o osobiste potwierdzenia obecności.
Przystąpiono do sprawdzenia obecności:
1 |
Anna Bernaciak obecna |
2 |
Łukasz Budzyński obecny |
3 |
Katarzyna Ekwińska obecna |
4 |
Hieronim Gawelski obecny |
5 |
Piotr Izydorski obecny |
6 |
Iwona Kaczmarek obecna |
7 |
Magdalena Kleczewska obecna |
8 |
Paweł Krzyżostaniak obecny |
9 |
Beata Łakomy obecna |
10 |
Monika Nawrot obecna |
11 |
Małgorzata Nyćkowiak obecna |
12 |
Andrzej Okupniak obecny |
13 |
Marek Samulczyk obecny |
14 |
Michał Szwacki obecny |
15 |
Bogdan Tarasiewicz obecny |
16 |
Karolina Wilczyńska- Kąkol obecna |
17 |
Artur Wiśniewski obecny |
18 |
Paweł Wolniewicz obecny |
19 |
Magdalena Wożniak obecna |
20 |
Elżbieta Zapłata-Szwedziak obecna |
21 |
Teresa Zygmanowska obecna |
Obecnych 21 radnych (wszyscy).
Stwierdzono kworum, w związku z czym obrady były prawomocne.
(zał. nr 2 – Lista obecności radnych)
Ad. 2. Wolne głosy i wnioski mieszkańców.
W zawiadomieniu o sesji również została umieszczona informacja do mieszkańców,
którzy w tym punkcie mogą zabrać głos telefonicznie dzwoniąc pod podany
w zawiadomieniu (nr telefonu 699-712-545).
Odebrano wiadomość od pana Jerzego Nowackiego, który zaprosił radnych do współpracy z gazetą lokalną („Gazeta Lubońska”).
Radni podziękowali za zaproszenie i przyjęli do wiadomości.
Ad.3. Informacja na temat spółek Miasta Luboń
a) (zał. nr 3) - Sprawozdanie z działalności LOSiR Sp. z o.o. za rok 2019
b) (zał. nr 4) - Sprawozdanie z działalności Kom-Lub Sp. z o.o. za rok 2019
c) (zał. nr 5) - Sprawozdanie z działalności Przedsiębiorstwa Transportowego Translub Sp. z o.o. za rok 2019
Sprawozdania zostały radnym przesłane drogą elektroniczną 12 listopada 2020r.
W dniu 18 listopada 2020r. odbyło się wspólne posiedzenie trzech (3) Komisji Rady: Organizacyjno-Prawnej, Budżetu i Finansów, Sfery Społecznej. Na połączonych Komisjach obecni byli dyrektor i prezesi miejskich spółek. Przedstawili wówczas bardzo szczegółowo sprawozdania z działalności firm za 2019 rok, przybliżyli radnym najbliższe plany oraz potrzeby i problemy, z którymi spółki się borykają. Prezesi i Dyrektor kolejno przedstawiali sprawozdania wspomagając się przygotowanymi multimedialnymi prezentacjami i wskazali na najważniejsze sprawy (Protokół nr 27/2020 Komisji Budżetu i Finansów, z dnia 18 listopada 2020r.).
Stąd uznano, że nie ma potrzeby po raz kolejny, tj. na sesji Rady bardzo szczegółowego omawiania sprawozdań, tym bardziej, że w komisjach uczestniczył cały skład rady, tj. 21 radnych.
Dyskusja dot. Spółki Losir:
Radny Marek Samulczyk przeprosił, że podczas komisji, w dniu 18 listopada 2020r. umknęło Mu jedno pytanie do pana prezesa Spółki Losir i dopytał o boisko przy ulicy Puszkina. Pytanie dotyczące tego boiska radny zadał już wcześniej pani Burmistrz, Dorocie Franek. Na tym boisku są oberwane siatki. Czy planuje pan, może nie teraz, ale z początkiem roku doprowadzić te boisko do stanu użyteczności, tak by można z niego korzystać?.
Prezes Spółki Losir: Siatki są na bieżąco naprawiane. Zaraz po interwencji radnego Samulczyka, Pani Burmistrz, Dorota Franek zleciła sprawę Prezesowi. Kłopot z utrzymaniem tego miejsca polega na tym, że nie ma tam nigdzie zasilania prądowego. Nie ma również zasilania w wodę, a więc utrzymanie nawierzchni trawiastej jest dosyć kłopotliwe. W tych warunkach utrzymanie jej w dobrej kondycji jest daleko w perspektywie. Najlepszą opcją byłaby wymiana na sztuczną trawę.
Dyskusja dot. Firmy KOM-LUB:
Radny Hieronim Gawelski: Na posiedzeniu Komisji Rady, w dniu 18 listopada 2020r. padło pytanie odnośnie równania ulic i harmonogramu. Po Komisji Radny spotkał się z jednym z mieszkańców, który dopytywał, czy można by było na stronie internetowej Kom-Lub-u umieścić przypuszczalny harmonogram zamiatania ulic, ponieważ mogliby wtedy usunąć np. samochód
sprzed posesji blokujący jezdnię tak, żeby Firma mogła spokojnie pozamiatać.
Dyrektor spółki KOM-LUB pan Igor Szymkowiak: Jeśli chodzi o równanie, to w przypadku ulic „problemowych”, gdzie jest np. dużo samochodów, rozwożone są dzień wcześniej karteczki i wrzucane do skrzynek bądź w inny sposób doręczane mieszkańcom, żeby te samochody usunęli. Kwestia zamieszczenia harmonogramu równania i zamiatania ulic na stronie internetowej nie jest problemem, ale o tym powinna zdecydować Burmistrz Miasta.
Radna Monika Nawrot zadała pytanie dotyczące kosztów dzierżawy terenu od miasta. Na dzień dzisiejszy za dzierżawę terenu od miasta, gdzie jest baza i siedziba firmy spółka Komlub płaci dwadzieścia trzy złote za metr miesięcznie?.
Dyrektor spółki KOM-LUB pan Igor Szymkowiak: Nie, za całą siedzibę, za cały teren za rok (nie co miesiąc).
Dyskusja dot. Firmy TRANSLUB została wyczerpana na Komisji.
Przewodnicząca Rady, Teresa Zygmanowska zakończyła tę część obrad i podziękowała panom dyrektorowi i prezesom za obecność, zarówno na komisjach, jak sesji Rady. Podziękowała też za przygotowanie i przedstawienie sprawozdań i prezentacji. Wyraziła wdzięczność za odpowiedzi na dodatkowe pytania.
Ad.4. Projekt uchwały w sprawie uchwalenia Programu Współpracy Miasta Luboń z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami na rok 2021 przedstawiła Zastępca Burmistrza, Dorota Franek:
Zgodnie z art. 5a ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o
wolontariacie (t.j. Dz. U. 2019 r., poz. 688 z późn.zm.), zachodzi konieczność podjęcia uchwały
w sprawie Programu współpracy Miasta Luboń z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami,
o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, na rok 2020. Przedkładany pod obrady Rady Program współpracy Miasta Luboń
z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24
kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. 2019 r., poz. 688 z
późn.zm.) na rok 2021 został przygotowany w procesie konsultacji społecznych z organizacjami
pozarządowymi. Program ma na celu lepsze wykonywanie zadań Miasta Luboń poprzez możliwie pełne wykorzystanie potencjału organizacji pozarządowych, zwiększenie skuteczności i efektywności działań związanych z realizacją zadań publicznych i dalszy wzrost partycypacji społecznej w rozwiązywaniu problemów lokalnych. Program określa cele, zasady i formy współpracy Miasta Luboń z organizacjami pozarządowymi. Jednocześnie wskazuje zakres przedmiotowy współpracy, publiczne zadania priorytetowe.
Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Sfery Społecznej, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.
Dyskusji nie było.
Głosowanie nad przyjęciem uchwały w sprawie uchwalenia Programu Współpracy Miasta Luboń z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami na rok 2021
Za przyjęciem uchwały głosowali:
Anna Bernaciak - za |
Łukasz Budzyński |
Katarzyna Ekwińska - za |
Hieronim Gawelski - za |
Piotr Izydorski - za |
Iwona Kaczmarek - za |
Magdalena Kleczewska - za |
Paweł Krzyżostaniak - za |
Beata Łakomy - za |
Monika Nawrot - za |
Małgorzata Nyćkowiak - za |
Andrzej Okupniak - za |
Marek Samulczyk - za |
Michał Szwacki - za |
Bogdan Tarasiewicz - za |
Karolina Wilczyńska- Kąkol - za |
Artur Wiśniewski - za |
Paweł Wolniewicz - za |
Magdalena Wożniak - za |
Elżbieta Zapłata-Szwedziak - za |
Teresa Zygmanowska - za |
Za podjęciem uchwały głosowało 21 radnych, przeciw – 0, wstrzymało się od
głosu – 0 radnych.
Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
/zał. nr 6/ - UCHWAŁA NR XXVII/204/2020 RADY MIASTA LUBOŃ
z dnia 19 listopada 2020 r. w sprawie uchwalenia Programu Współpracy Miasta Luboń z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami na rok 2021.
/zał. nr 7/ - Głosowanie w sprawie przyjęcia uchwały.
Ad.5. Projekt uchwały w sprawie zamiaru likwidacji Punktu Przedszkolnego "Trójeczka" w Mieście Luboń przedstawiła Zastępca Burmistrza, Dorota Franek:
Zgodnie z art. 89 ust. 1 stawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r.
poz. 910, z 2018 r. poz. 2245 oraz z 2020 r. poz. 1378) szkoła publiczna, w tym także punkt przedszkolny może być zlikwidowany przez organ prowadzący z końcem roku szkolnego,
po zapewnieniu przez ten organ wychowankom tego punktu przedszkolnego możliwość opieki
i wychowania w innym punkcie przedszkolnym lub przedszkolu. Organ prowadzący obowiązany jest
najpóźniej na 6 miesięcy przed terminem likwidacji zawiadomić o zamiarze likwidacji punktu
przedszkolnego rodziców wychowanków punktu przedszkolnego, właściwego kuratora oświaty oraz organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego właściwej do prowadzenia szkół i punktów
przedszkolnych. Głównym celem podjęcia uchwały o zamiarze likwidacji Punktu Przedszkolnego "Trójeczka" w Luboniu jest uporządkowanie struktury organizacyjnej placówek oświatowych wychowania przedszkolnego w Luboniu, formalnie usankcjonowanie stanu faktycznego.
W związku z oddaniem do użytku Przedszkola nr 1 przy ul. Jana III Sobieskiego 65
w Luboniu prowadzenie punktu przedszkolnego stało się bezzasadne. Nowy budynek gminnego Przedszkola nr 1 wyczerpuje zapotrzebowanie na miejsca przedszkolne dzieci w wieku 3-5 lat, natomiast dzieciom 6- letnim zapewnia się miejsca w oddziale "0" przy Zespole Szkół w Luboniu. Zgodnie z informacją uzyskaną od Dyrekcji Zespołu Szkół w Luboniu do Punktu Przedszkolnego „Trójeczka" w czasie rekrutacji na rok szkolny 2020/2021 nie zostało zgłoszone żadne dziecko.
W związku z powyższym podjęcie niniejszej uchwały jest zasadne.
Projekt uchwały opiniowały dwie (2) Komisje Rady: Sfery Społecznej, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.
Dyskusja:
Radny Samulczyk jak już 18 listopada 2020r. na połączonych komisjach powiedział, że nie zgadza się z panią Burmistrz, Dorotą Franek, że akurat w tym miejscu przedszkole jest niepotrzebne. Radny na podstawie rozmów z mieszkańcami i licznymi telefonami w tej sprawie utwierdził się, że jak najbardziej taki punkt był potrzebny, Mieszkańcy, zwłaszcza ci starsi, którzy odprowadzali małe dzieci do tego przedszkola mieli blisko. Owszem zostało wybudowane nowe przedszkole, ale zupełnie innej części Lubonia, akurat w tym rejonie miasta takiego punktu nie ma, dlatego radny powiedział, że tej propozycji nie poprze.
Zastępca Burmistrza, Dorota Franek odpowiadając radnemu Markowi Samulczykowi, jak rozmawiali podczas wczorajszej komisji, tj. w dniu 18 listopada zostało wyjaśnione, że jest to tylko punkt przedszkolny. Punkt, który tak naprawdę nie spełnia standardów przedszkola. Nie było tam placu zabaw, nie było odpowiedniej infrastruktury dla dzieci przedszkolnych i tym się sugerowano zamykając to miejsce. Na terenie miasta działa tyle przedszkoli, również w pobliżu miejsca, gdzie funkcjonował punkt przedszkolny, że rodzice nie powinni mieć kłopotu, a poza tym w przedszkolach są miejsca dla wszystkich dzieci. Patrząc na to jak ten punkt przedszkolny funkcjonował i przez pryzmat dobra dzieci, wygaszenie punktu jest słuszne.
Więcej pytań nie było.
Głosowanie nad przyjęciem uchwały w sprawie zamiaru likwidacji Punktu Przedszkolnego "Trójeczka" w Mieście Luboń.
Za przyjęciem uchwały głosowali:
Anna Bernaciak - za |
Łukasz Budzyński |
Katarzyna Ekwińska - za |
Hieronim Gawelski - za |
Piotr Izydorski - za |
Iwona Kaczmarek - za |
Magdalena Kleczewska - za |
Paweł Krzyżostaniak - za |
Beata Łakomy - za |
Monika Nawrot – wstrzymała się |
Małgorzata Nyćkowiak - za |
Andrzej Okupniak - za |
Marek Samulczyk - przeciw |
Michał Szwacki - za |
Bogdan Tarasiewicz - za |
Karolina Wilczyńska- Kąkol - za |
Artur Wiśniewski - za |
Paweł Wolniewicz - za |
Magdalena Wożniak - za |
Elżbieta Zapłata-Szwedziak - przeciw |
Teresa Zygmanowska - za |
Za podjęciem uchwały głosowało 18 radnych, przeciw – 2, wstrzymała się od
głosu – 1 radna.
Uchwała została podjęta.
/zał. nr 8/ - UCHWAŁA NR XXVII/205/2020 RADY MIASTA LUBOŃ
z dnia 19 listopada 2020 r. w sprawie zamiaru likwidacji Punktu Przedszkolnego "Trójeczka" w Mieście Luboń.
/zał. nr 9/ - Głosowanie w sprawie przyjęcia uchwały.
Ad. 6. Projektu uchwały w sprawie zmiany Porozumienia międzygminnego pomiędzy Miastem Poznań a Miastem Luboń oraz Gminą Komorniki w zakresie lokalnego transportu zbiorowego przedstawił Zastępca Burmistrza, Michał Popławski:
Miasto Poznań proponuje zmienić Porozumienie międzygminne w zakresie lokalnego transportu zbiorowego z Miastem Luboń oraz Gminą Komorniki poprzez zmianę oznaczenia linii komunikacyjnej numer 243 na numer 215 oraz zmianę miejsca docelowego w Poznaniu z ronda Kaponiera na os. Sobieskiego. Linia numer 215 w przedstawionym projekcie Porozumienia międzygminnego przebiegać będzie trasą Poznań, os. Sobieskiego – Luboń – Wiry. Proponowana zmiana dotyczy nie tylko numeracji linii nocnych, lecz także jest częścią projektu poprawy przesiadkowości między nocnymi liniami autobusowymi na węźle rondo Kaponiera oraz poprawy dostępności dla rejonów nieobsługiwanych obecnie bezpośrednim połączeniem autobusowym z centrum miasta. Liczba kursów na linii nocnej nie ulegnie zmianie.
Projekt uchwały opiniowały dwie Komisje Rady: Komunalna, Organizacyjno-Prawna. Obie wydały opinie pozytywne.
Dyskusji nie było.
Głosowanie nad przyjęciem uchwały w sprawie zmiany Porozumienia międzygminnego pomiędzy Miastem Poznań a Miastem Luboń oraz Gminą Komorniki w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.
Za przyjęciem uchwały głosowali:
Anna Bernaciak - za |
Łukasz Budzyński - za |
Katarzyna Ekwińska - za |
Hieronim Gawelski - za |
Piotr Izydorski - za |
Iwona Kaczmarek - za |
Magdalena Kleczewska - za |
Paweł Krzyżostaniak - za |
Beata Łakomy - za |
Monika Nawrot - za |
Małgorzata Nyćkowiak - za |
Andrzej Okupniak - za |
Marek Samulczyk - za |
Michał Szwacki - za |
Bogdan Tarasiewicz - za |
Karolina Wilczyńska- Kąkol - za |
Artur Wiśniewski - za |
Paweł Wolniewicz - za |
Magdalena Wożniak - za |
Elżbieta Zapłata-Szwedziak - za |
Teresa Zygmanowska - za |
Za podjęciem uchwały głosowało 21 radnych, przeciw – 0, wstrzymało się od
głosu – 0 radnych.
Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
/zał. nr 10/ - UCHWAŁA NR XXVII/206/2020 RADY MIASTA LUBOŃ
z dnia 19 listopada 2020 r. w sprawie zmiany Porozumienia międzygminnego pomiędzy Miastem Poznań a Miastem Luboń oraz Gminą Komorniki w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.
/zał. nr 11/ - Głosowanie w sprawie przyjęcia uchwały.
Ad. 7. Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2021 rok przedstawił przewodniczący Komisji, pan Łukasz Budzyński:
L.p. |
Nazwa zadania |
Termin |
1 |
Badanie rentowności zakupu i eksploatacji hal namiotowych na |
Styczeń |
2 |
Kontrola wydatków w zakresie dowozów osób |
Luty |
3 |
Badanie realizacji wybranego zamówienia publicznego. |
Marzec |
4 |
Analiza Sprawozdania Burmistrza z wykonania budżetu za |
Kwiecień /Maj |
5 |
Analiza sprawozdania finansowego Burmistrza za rok 2020. |
Maj / Czerwiec |
6 |
Przygotowanie opinii, uzasadnienia oraz wniosku i wystąpienie z |
Czerwiec / |
7 |
Kontrola realizacji procedury przejęcia gruntów na terenie |
Lipiec |
8 |
Badanie gospodarki finansowej Straży Miejskiej w roku 2020. |
Wrzesień |
9 |
Badanie gospodarki finansowej BMK. |
Październik |
10 |
Przygotowanie planu pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2022. |
Listopad |
11 |
Realizacja napraw gwarancyjnych inwestycji majątkowych i |
Grudzień |
Projekt uchwały opiniowała Komisja Organizacyjno-Prawna, która wydała opinię pozytywną.
W dyskusji głos zabrał jedynie radny Marek Samulczyk, który zapytał, czy Komisja przewidziała w planie pracy punkt - Realizacja wypracowanych wniosków w roku poprzednim?.
Przewodniczący Komisji, pan Łukasz Budzyński odpowiedział, że ten punkt został ujęty w szóstym zadaniu i będzie realizowany w miesiącach czerwiec / lipiec.
Głosowanie nad przyjęciem uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2021 rok.
Za przyjęciem uchwały głosowali:
Anna Bernaciak - za |
Łukasz Budzyński - za |
Katarzyna Ekwińska - za |
Hieronim Gawelski - za |
Piotr Izydorski - za |
Iwona Kaczmarek - za |
Magdalena Kleczewska - za |
Paweł Krzyżostaniak - za |
Beata Łakomy - za |
Monika Nawrot - za |
Małgorzata Nyćkowiak - za |
Andrzej Okupniak - za |
Marek Samulczyk - za |
Michał Szwacki - za |
Bogdan Tarasiewicz - za |
Karolina Wilczyńska- Kąkol - za |
Artur Wiśniewski - za |
Paweł Wolniewicz - za |
Magdalena Wożniak - za |
Elżbieta Zapłata-Szwedziak - za |
Teresa Zygmanowska - za |
Za podjęciem uchwały głosowało 21 radnych, przeciw – 0, wstrzymało się od
głosu – 0 radnych.
Uchwała została podjęta jednogłośnie.
/zał. nr 12/ - UCHWAŁA NR XXVII/207/2020 RADY MIASTA LUBOŃ
z dnia 19 listopada 2020 r. w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2021 rok.
/zał. nr 13/ - Głosowanie w sprawie przyjęcia uchwały.
Ad. 8. Projektu uchwały w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Miasta Luboń na lata 2020 – 2025 przedstawił zastępca dyrektora Biura Majątku Komunalnego UM Luboń, pan Dariusz Springer:
Uchwalenie zapisów w projekcie uchwały w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Miasta Luboń na lata 2020 – 2025 pozwoli wyznaczyć kierunki do racjonalnego gospodarowania posiadanym zasobem mieszkaniowym oraz stworzyć warunki
do realizacji nowych mieszkań. W uchwale określono wielkość zasobu mieszkaniowego Miasta Luboń oraz określono prognozę wielkości tego zasobu jak również prognozę wysokości wydatków.
Niezbędne stało się uwzględnienie w treści uchwały aktualnego stanu prawnego, który zmienił się od czasu podjęcia poprzednio obowiązującej uchwały. W szczególności wobec usunięcia z ustawodawstwa pojęcia ,,lokal socjalny’’ konieczne jest nadanie programowi takiej treści by korespondował on z resztą porządku prawnego.
Projekt uchwały opiniowały trzy Komisje Rady: Komunalna, Sfery Społecznej, Organizacyjno-Prawna. Wszystkie wydały opinie pozytywne.
Głosowanie nad przyjęciem uchwały w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Miasta Luboń na lata 2020 – 2025.
Za przyjęciem uchwały głosowali:
Anna Bernaciak - za |
Łukasz Budzyński - za |
Katarzyna Ekwińska - za |
Hieronim Gawelski - za |
Piotr Izydorski - za |
Iwona Kaczmarek - za |
Magdalena Kleczewska - za |
Paweł Krzyżostaniak - za |
Beata Łakomy - za |
Monika Nawrot - za |
Małgorzata Nyćkowiak - za |
Andrzej Okupniak - za |
Marek Samulczyk - za |
Michał Szwacki - za |
Bogdan Tarasiewicz - za |
Karolina Wilczyńska- Kąkol - za |
Artur Wiśniewski - za |
Paweł Wolniewicz - za |
Magdalena Wożniak - za |
Elżbieta Zapłata-Szwedziak - za |
Teresa Zygmanowska - za |
Za podjęciem uchwały głosowało 21 radnych, przeciw – 0, wstrzymało się od
głosu – 0 radnych.
Uchwała została podjęta jednogłośnie.
/zał. nr 14/ - UCHWAŁA NR XXVII/208/2020 RADY MIASTA LUBOŃ
z dnia 19 listopada 2020 r. w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Miasta Luboń na lata 2020 – 2025.
/zał. nr 15/ - Głosowanie w sprawie przyjęcia uchwały.
Ad. 9. Projekt uchwały w wyrażenia zgody na zawarcie przez Burmistrza Miasta Luboń w trybie bezprzetargowym umowy dzierżawy na okres do półtora roku przedstawili Zastępca Burmistrza, Michał Popławski i zastępca dyrektora Biura Majątku Komunalnego UM Luboń, pan Dariusz Springer:
Miasto Luboń jest właścicielem działki nr 3 / 47, ark. 1, obręb Luboń przy ul. Dębieckiej 2 w Luboniu.
Teren o powierzchni 2489,91 m², został przeznaczony na prowadzenie działalności gospodarczej – stacji zlewczej ścieków dowożonych na terenie miasta Luboń. Poprzednia umowa dzierżawy terenu dla urządzeń odbioru ścieków dowożonych połączonych z kanalizacją sanitarną, której użytkownikiem jest AQUANET S.A. zawarta jest na czas określony – jednego roku. Ponieważ stacja odbioru ścieków dowożonych będzie użytkowana w kolejnych latach, zasadnym jest przyjęcie uchwały o wydzierżawieniu wymienionego w uchwale terenu.
Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady: Komunalna, Budżetu i Finansów, Organizacyjno-Prawna. Wszystkie wydały opinie pozytywne.
Dyskusja:
Radna Monika Nawrot ponownie zapytała, wcześniej na Komisji, jakie są zyski z zrzutu ścieków, (te zyski, które trafiają do nas, a nie do Aquanetu) w skali roku?.
Drugie pytanie: Jakie są faktycznie zyski z dzierżawy Aquanetowi? (obiektu zlewni, czyli dochody minus koszty utrzymania).
Pan Dariusz Springer: Rocznie jest to kwota około 249.000,00 słownie: dwustu czterdziestu dziewięciu tysięcy złotych netto. Takie są zyski dodatkowe ponad to, co Aquanet nam wpłaca. Należy brać pod uwagę, że Aquanet wpłaca dwadzieścia tysięcy złotych plus vat, co daje jakieś pół miliona rocznie z tytułu stacji zlewczej.
Odp. na pytanie drugie: Trudno powiedzieć, jakie zyski ma Aquanet. Jakie zyski ma Miasto należałoby ustalić precyzyjnie koszty, a tych danych pod ręką zastępca dyrektora nie miał. Koszty te, to na pewno trzy etaty, energia elektryczna, środki czystości, raz na kilka lat wymiana złoża bioeco. Proporcje są oczywiste, zysk przeważa i to znacząco nad kosztami.
Radna Monika Nawrot poprosiła, ażeby te dane jednak do radnych trafiły (drogą e-mail).
Więcej pytań nie było.
Głosowanie nad przyjęciem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie przez Burmistrza Miasta Luboń w trybie bezprzetargowym umowy dzierżawy na okres do półtora roku.
Za przyjęciem uchwały głosowali:
Anna Bernaciak - za |
Łukasz Budzyński - za |
Katarzyna Ekwińska - za |
Hieronim Gawelski - za |
Piotr Izydorski - za |
Iwona Kaczmarek - za |
Magdalena Kleczewska - za |
Paweł Krzyżostaniak - za |
Beata Łakomy - za |
Monika Nawrot - za |
Małgorzata Nyćkowiak - za |
Andrzej Okupniak - za |
Marek Samulczyk - za |
Michał Szwacki - za |
Bogdan Tarasiewicz - za |
Karolina Wilczyńska- Kąkol - za |
Artur Wiśniewski - za |
Paweł Wolniewicz - za |
Magdalena Wożniak - za |
Elżbieta Zapłata-Szwedziak - za |
Teresa Zygmanowska - za |
Za podjęciem uchwały głosowało 21 radnych, przeciw – 0, wstrzymało się od
głosu – 0 radnych.
Uchwała została podjęta jednogłośnie.
/zał. nr 16/ - UCHWAŁA NR XXVII/209/2020 RADY MIASTA LUBOŃ
z dnia 19 listopada 2020 r. w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie przez Burmistrza Miasta Luboń w trybie bezprzetargowym umowy dzierżawy na okres do półtora roku.
/zał. nr 17/ - Głosowanie w sprawie przyjęcia uchwały.
Ad. 10. Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XII/74/2011 Rady Miasta Luboń z dnia 21 lipca 2011 r. w sprawie nadania nazwy ulicy w Luboniu przedstawił Zastępca Burmistrza, Michał Popławski:
Zgodnie z art. 18 ust. 2 pkt 13 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym
Rada Miasta podejmuje uchwały w sprawie nazw ulic. Zmiana uchwały w sprawie nazwy ulicy przyczyni się do uzupełnienia ulicy o działkę 2/18. Dotychczas nazwa ulicy odnosiła się tylko do działki 1/4. Przedmiotowa nieruchomość objęta objęta jest miejscowym planem zagospodarowania
przestrzennego Miasta Luboń – „Żabikowo Zachód” - Uchwała NR VII/50/2019 Rady
Miasta Luboń z dnia 14 marca 2019 r i została oznaczona jako droga publiczna - 13 KDD.
Przedmiotowa działka 2/18 stanowi własność Miasta Luboń. Komisja Komunalna Urzędu
Miasta Luboń na posiedzeniu nr 31/2020, w dniu 16 listopada 2020r. zaopiniowała
propozycję pozytywnie.
Oprócz Komisji Komunalnej projekt uchwały opiniowała też Komisja Organizacyjno-Prawna, która również wydała opinię pozytywną.
Dyskusji nie było.
Głosowanie nad przyjęciem uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XII/74/2011 Rady Miasta Luboń z dnia 21 lipca 2011 r. w sprawie nadania nazwy ulicy w Luboniu.
Za przyjęciem uchwały głosowali:
Anna Bernaciak - za |
Łukasz Budzyński - za |
Katarzyna Ekwińska - za |
Hieronim Gawelski - za |
Piotr Izydorski - za |
Iwona Kaczmarek - za |
Magdalena Kleczewska - za |
Paweł Krzyżostaniak - za |
Beata Łakomy - za |
Monika Nawrot - za |
Małgorzata Nyćkowiak - za |
Andrzej Okupniak - za |
Marek Samulczyk - za |
Michał Szwacki - za |
Bogdan Tarasiewicz - za |
Karolina Wilczyńska- Kąkol - za |
Artur Wiśniewski - za |
Paweł Wolniewicz - za |
Magdalena Wożniak - za |
Elżbieta Zapłata-Szwedziak - za |
Teresa Zygmanowska - za |
Za podjęciem uchwały głosowało 21 radnych, przeciw – 0, wstrzymało się od
głosu – 0 radnych.
Uchwała została podjęta jednogłośnie.
/zał. nr 18/ - UCHWAŁA NR XXVII/210/2020 RADY MIASTA LUBOŃ
z dnia 19 listopada 2020 r. w sprawie zmiany uchwały nr XII/74/2011 Rady Miasta Luboń z dnia 21 lipca 2011 r. w sprawie nadania nazwy ulicy w Luboniu.
/zał. nr 19/ - Głosowanie w sprawie przyjęcia uchwały.
Ad. 11. Projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2020 rok wraz z autopoprawkami przedstawił Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński:
Dochody budżetu zwiększono o kwotę 4.071.520,50 zł do kwoty 174.389.571,91 zł.
Wydatki budżetu zwiększono o kwotę 1.075.823,50 zł do kwoty 180.221.178,06 zł.
Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady: Budżetu i Finansów, Komunalna, Organizacyjno-Prawna. Wszystkie wydały opinie pozytywne.
Dyskusja:
W pierwszej kolejności głos zabrała Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska, która odniosła się do pytań, które zostały zadane na połączonych komisjach, w dniu 18 listopada 2020r.
Jedno pytanie dotyczyło przeniesienia środków na sfinansowanie zakupu busa. Radna Monika Nawrot pytała, z jakiego powodu umniejszamy tę kwotę wydatków.
Odp.: Z powodu niezrealizowania na Wzgórzu Papieskim skateparku, wobec braku ofert przetargu, który został ogłoszony, posiadamy niewykorzystane kwoty z tego tytułu. Nie udało się przeprowadzić przedmiotowej inwestycji w tym roku, stąd zamiar realizacji w roku przyszłym. Takie są już zapisy w planowanym budżecie na przyszły rok. Stąd wolne środki, które można było przeznaczyć na zakup busa.
Drugie pytanie dotyczyło kwot, które zostały przeznaczone na wykup drogi publicznej i pytanie pana radnego Marka Samulczyka odnośnie opłaty adiacenckiej, która została zaplanowana z przeznaczeniem na jej na zapłatę.
Odp.: Opłata została naliczona w związku ze wzrostem wartości nieruchomości, nie w wyniku podziału tej nieruchomości.
Dalej, Radny Marek Samulczyk zapytał, w jakiej ilości metrów kwadratowych wykupujemy grunty w ul. Małopolskiej?.
Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska: Zależy od wyceny. Jedna działka ma powierzchnię 439 m (słownie: czterysta trzydzieści dziewięć metrów). Powierzchni drugiej działki Pani Burmistrz nie znała, bo dostała tylko wyciąg z wyceny. Z powodu konieczności wglądu w dokumenty, informacji na ten temat pani Burmistrz poinformowała, że udzieli później. Niemniej wartość całkowita nakładów i wartość gruntu, to kwota 184.373,00 zł (słownie: sto osiemdziesiąt cztery tysiące trzysta siedemdziesiąt trzy zł.).
Radny Marek Samulczyk: Wniosek dotyczył podziału działki 11/3 /słownie: jedenaście przez trzy/
i miało powstać z nich 28 (słownie: dwadzieścia osiem) nowych działek. Mówimy o ulicy Małopolskiej. Dlaczego wykupujemy tam całą drogę?. Poprosił o potwierdzenie, że nie chodzi o opłatę adiacencką tylko wykup ulicy Małopolskiej, która jest już utwardzona.
Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska zwróciła uwagę, że nie mówiła, iż wykupujemy działki podzielone. Mówiła, że wykupujemy drogę z nakładami.
Zastępca Burmistrza, Michał Popławski: Na komisji komunalnej tego pytania nie było, a wielokrotnie jest powtarzane, że tak szczegółowe kwestie właśnie na komisjach powinny być wywoływane. Na komisji komunalnej było w zasadzie tylko pytanie na jaką drogę, z jakiego tytułu są to środki i zostało to przez panią Burmistrz omówione. Oczywiście dokumentacja jest jawna i dostępna, nie ma żadnych tajemnic, tylko nie ma pracownika Urzędu Miasta, który sprawę prowadzi. Gdyby temat wybrzmiał na komisji, odpowiedź już by była.
Radny Marek Samulczyk jak się wyraził pytał, ponieważ w uzasadnieniu do projektu uchwały mamy
wykup gruntu i nie chodzi o cenę, bo cena za sześćdziesiąt siedem złotych, które miasto wykupiłoby ten grunt, to bardzo dobra cena. Chodzi tu jednak o wykup drogi. Dlaczego teraz miasto nie idzie do sądu, tylko doszło do porozumienia z właścicielem?. Dlaczego nie ma o tym nic w uzasadnieniu?. Stąd niektóre pytania. Dlatego jeszcze raz zapytał, czy opłata adiacencka dotyczyła podziału działek na ulicy Małopolskiej?.
Burmistrz Miasta Luboń, Małgorzata Machalska: W decyzji, którą miała przy sobie nie było podanej nazwy ulicy, dlatego, że nie tak ustala się decyzje. W decyzjach podaje się numery działek. Dlatego Pani Burmistrz musiałaby mieć wgląd w mapę miasta, żeby sprawdzić, gdzie te działki dokładnie leżą. Ta sprawa nie była prowadzona przez Panią Burmistrz, tylko przez pracowników. Pracownicy Wydziału Urzędu Miasta na pewno by pamiętali, o jaką ulicę chodzi, natomiast Pani Burmistrz dysponowała jedynie numerami działek, które podała z decyzji.
Radny Marek Samulczyk: Skarbnik powiedział, że dotyczyło to ulicy Małopolskiej. Panie skarbniku dotyczy to innej ulicy, gdzie został wykonany podział działek?.
Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński: Nazwa ulicy to jest jakby kwestia drugorzędna. Podczas Komisji pan radny Marek Samulczyk spierał się co do tego, iż opłata adiacencka nie jest opłatą naliczoną przy podziale nieruchomości, a jedynie naliczaną z tego tytułu, iż wartość danej nieruchomości rośnie ze względu na wybudowaną drogę, czy inną infrastrukturę. Jak zostało wskazane podczas Komisji, opłata adiacencka została tutaj naliczona od wzrostu wartości nieruchomości powstałej w wyniku podziału. W dniu wczorajszym, tj. 18 listopada 2020r. właśnie o to powstał spór i to kwestionował radny Marek Samulczyk.
Radny Marek Samulczyk: Opłata została naliczona zgodnie z uchwałą z 2009 roku, ale radny nie przypominał sobie, że miasto podjęło uchwałę dotyczącą opłaty adiacenckiej odnośnie wzrostu od wartości nieruchomości ze względu na infrastrukturę, która została wykonana w ulicy. Takiej stawki i takiej opłaty nie mamy. Radny zamknął ten temat i przeszedł do tematu związanego z przeznaczeniem środków w dochodach, które miasto otrzymało z rządowego funduszu inwestycji, tj. około trzech milionów. Radny wyraził radość, że te środki zostały ujęte w tym budżecie. Z tego, co pani burmistrz, Małgorzata Machalska i Zastępca Burmistrza, Michał Popławski przedstawili na komisjach, że te środki mogą być w przyszłości przeznaczone na rozbudowę, przebudowę Szkoły Podstawowej nr 4 i poinformował, że jako Klub Koalicja Mieszkańców Lubonia popierają taką propozycję i będą głosować za.
Na tym dyskusję zakończono.
Głosowanie nad przyjęciem uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2020 rok wraz z autopoprawkami.
Za przyjęciem uchwały głosowali:
Anna Bernaciak - za |
Łukasz Budzyński - za |
Katarzyna Ekwińska - za |
Hieronim Gawelski - za |
Piotr Izydorski - za |
Iwona Kaczmarek - za |
Magdalena Kleczewska - za |
Paweł Krzyżostaniak - za |
Beata Łakomy - za |
Monika Nawrot - za |
Małgorzata Nyćkowiak - za |
Andrzej Okupniak - za |
Marek Samulczyk - za |
Michał Szwacki - za |
Bogdan Tarasiewicz - za |
Karolina Wilczyńska- Kąkol - za |
Artur Wiśniewski - za |
Paweł Wolniewicz - za |
Magdalena Wożniak - za |
Elżbieta Zapłata-Szwedziak - za |
Teresa Zygmanowska - za |
Za podjęciem uchwały głosowało 21 radnych, przeciw – 0, wstrzymało się od
głosu – 0 radnych.
Uchwała została podjęta jednogłośnie.
/zał. nr 20/ - UCHWAŁA NR XXVII/211/2020 RADY MIASTA LUBOŃ
z dnia 19 listopada 2020 r. w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta Luboń na 2020 rok.
/zał. nr 21/ - Głosowanie w sprawie przyjęcia uchwały.
Ad.12 Projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2020-2035 wraz z autopoprawkami przedstawił Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński:
W załączniku nr 1 dostosowano wielkości do zmian dokonanych w budżecie. Jeżeli chodzi o zmiany w wykazie przedsięwzięć, to zostały one szczegółowo wskazane. W uzasadnieniu też są ściśle związane ze zmianą budżetu. Ponadto w związku z autopoprawkami do budżetu zgłosił autopoprawki również do wieloletniej prognozy, czyli do załącznika nr 1, gdzie zaktualizowanr zostały dochody i wydatki. Dodatkowo w załączniku nr 2, czyli wykazie przedsięwzięć zaktualizowano łączne nakłady finansowe dotyczące programu Erasmus, jak również umniejszono środki przeznaczone na zadanie pod nazwą poprawa jakości środowiska miejskiego. To związku z autopoprawkę do budżetu.
Projekt uchwały opiniowały trzy (3) Komisje Rady: Budżetu i Finansów, Komunalna, Organizacyjno-Prawna. Wszystkie wydały opinie pozytywne.
Dyskusja:
Radna Monika Nawrot zapytała o kwotę 150.000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy zł) na poprawę rozwoju terenów zielonych. Limit wydatków zmniejszono ostatnio o sto tysięcy (w roku 2020), ale czy przenosi się tą kwotę również na rok 2021?. Czy kwota ta przeznaczona zostanie na realizację zadania w przyszłym roku?.
Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński: Nie, nie przenosi się tej kwoty przynajmniej na razie na rok przyszły. Po prostu jest to umniejszenie. Została przeniesiona na zakup autobusu, na dowóz dzieci niepełnosprawnych.
Więcej pytań nie było.
Głosowanie nad przyjęciem uchwały w sprawie zmiany zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2020-2035 wraz z autopoprawkami.
Za przyjęciem uchwały głosowali:
Anna Bernaciak - za |
Łukasz Budzyński - za |
Katarzyna Ekwińska - za |
Hieronim Gawelski - za |
Piotr Izydorski - za |
Iwona Kaczmarek - za |
Magdalena Kleczewska - za |
Paweł Krzyżostaniak - za |
Beata Łakomy - za |
Monika Nawrot - za |
Małgorzata Nyćkowiak - za |
Andrzej Okupniak - za |
Marek Samulczyk - za |
Michał Szwacki - za |
Bogdan Tarasiewicz - za |
Karolina Wilczyńska- Kąkol - za |
Artur Wiśniewski - za |
Paweł Wolniewicz - za |
Magdalena Wożniak - za |
Elżbieta Zapłata-Szwedziak - za |
Teresa Zygmanowska - za |
Za podjęciem uchwały głosowało 21 radnych, przeciw – 0, wstrzymało się od
głosu – 0 radnych.
Uchwała została podjęta jednogłośnie.
/zał. nr 22/ - UCHWAŁA NR XXVII/212/2020 RADY MIASTA LUBOŃ
z dnia 19 listopada 2020 r. w sprawie zmiany zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Luboń na lata 2020-2035.
/zał. nr 23/ - Głosowanie w sprawie przyjęcia uchwały.
Ad.13. /zał. nr 24/ - Informacja Przewodniczącej Rady Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
Pytań nie było.
Ad.14. /zał. nr 25/ - Sprawozdanie Burmistrz Miasta Luboń o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz wykonania uchwał.
Pytań nie było.
Ad. 15. Wolne głosy i wnioski.
Burmistrz Miasta, Małgorzata Machalska serdecznie podziękowała radnemu Bogdanowi Tarasiewiczowi za Jego inicjatywę, pomoc i współpracę w urządzeniu w mieście Luboń punktu drive thrue, który pomaga między innymi również mieszkańcom Lubonia i ułatwia dostęp do testów covidowych.
Zastępca Burmistrza, Dorota Franek zaprosiła do udziału w konferencji (20.11.2020r. godz. 10:00) na temat 150.lecia istnienia Szkoły Rolniczej imieniem Haliny w Żabikowie. Organizatorem tego spotkania jest Urząd Miasta Luboń oraz Muzeum Rolnictwa w Szreniawie. Do konferencji przygotowywano się od lutego. Niestety sytuacja pandemiczna zmusiła organizatorów do przeprowadzenia jej w formie online. Wydarzenie to zostało objęte patronatem przez Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu oraz przez Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk. Konferencja rozpoczyna się o godzinie 10:00, z przewidywaną krótką przerwą. Zakończenie ok. godziny 14:00. Po tym spotkaniu ukaże się publikacja, którą warto posiąść.
Radny Marek Samulczyk wyraził opinię, a także prośbę do Przewodniczącej Rady o to, aby sprawozdania spółek nie były szczegółowo omawiane wyłącznie na połączonych komisjach. Mieszkańcy są zainteresowani, jaki jest stan finansowy spółek naszego miasta, jak działają. Taka dyskusja powinna się odbyć również na sesji Rady Miasta. Pozwoli to też na zapoznanie mieszkańców i radnych, którzy w każdej chwili mogą sobie odtworzyć nagranie i zobaczyć, jaka była prezentacja rok wcześniej, co daje możliwość porównania. Prosił o rozważenie prośby.
Przewodnicząca Rady Miasta, Teresa Zygmanowska: Powiedziała, że oczywiście rozważy prośbę Radnego, aczkolwiek wszystkie sprawozdania również stanowią załączniki do protokołu sesji oraz programu obrad i są publikowane na stronie Miasta. Niemniej prośba zostanie rozpatrzona.
Radna Monika Nawrot poprosiła panią Burmistrz o szersze uzasadnienia w budżecie i w kolejnych
zmianach budżetu.
Odpowiedzi udzielił Skarbnik Miasta, Mirosław Stromczyński: Uzasadnienia mogą być szczersze natomiast, porównując je chociażby z uzasadnieniami sąsiednich gmin, to Luboń wyróżnia się na plus. Zawsze jest jakaś granica szczegółowości. Spotkania na komisjach i sesji Rady Miasta to jest to miejsce, żeby doprecyzować i uszczegółowić podane informacje. Należy znaleźć kompromis między szczegółowością, a tym, co radni potrzebują.
Przewodnicząca Rady Miasta Luboń, Teresa Zygmanowska: Podziękowała radnym, którzy się włączyli w akcję roznoszenia ulotek, które informowały seniorów i pozostałych mieszkańców naszego miasta, którzy mogliby się znaleźć w trudnej sytuacji związanej z covidem, w jaki sposób mogą uzyskać pomoc.
Dalej Przewodnicząca Rady dokonała analizy oświadczeń majątkowych radnych.
Na koniec poinformowała o planowanych pracach Rady Miasta i terminach sesji.
Ad. 16. Przyjęcie protokołu sesji nr XXV
Za przyjęciem protokołu głosowali:
<td width="274
Anna Bernaciak - za |
Łukasz Budzyński - za |
Katarzyna Ekwińska - za |
Hieronim Gawelski - za |
Piotr Izydorski - za |